StadsApp Wellen

StadsApp Wellen: de hele gemeente in je broekzak

In Wellen houden we graag persoonlijk contact, ook vanuit het gemeentebestuur. Daarom informeren we je zo snel, correct en comfortabel mogelijk over onze diensten. Tot nu toe ging dat via ons magazine, de website en via de sociale media. Maar ... vanaf nu kan dit ook rechtstreeks vanop je smartphone dankzij de StadsApp Wellen.

Installeer de StadsApp Wellen meteen vanuit

  

 

Heb jij een smartphone? Dan merk je zelf dat alsmaar meer informatie via jouw telefoon verloopt. Net omdat het zo een handig communicatiemiddel is, investeerden we in de StadsApp Wellen van s-Lim (Smart Region Limburg). Daarmee kan je: 

  • rechtstreeks met de gemeentelijke diensten communiceren, officiële attesten en documenten downloaden of (overlast)meldingen doorgeven

  • up-to-date informatie over bijvoorbeeld evenementen of verkeer opvragen, specifiek voor inwoners of bezoekers — eventueel zelfs per specifieke straat of wijk

  • verbinding maken met Limburgse intercommunales zoals Limburg.net om hun afvalkalender op te vragen of een melding te krijgen van hun ophaalrondes voor bijvoorbeeld grofvuil 

 

SmartLoket in de App

Via de App kan je heel wat documenten gratis en direct downloaden in het SmartLoket als je als burger hierin bent aangemeld, iets aanvraagt voor jezelf en het document dient voor gebruik in België.

In deze lijst staan de documenten en attesten die je kan aanvragen via het SmartLoket:

  • Akte van adoptie
  • Akte van Belgische nationaliteit
  • Akte van echtscheiding
  • Akte van erkenning kind na geboorte
  • Akte van erkenning kind voor geboorte
  • Akte van geboorte
  • Akte van geslachtsverandering
  • Akte van huwelijk
  • Akte van levenloos geboren kind
  • Akte van naamkeuze
  • Akte van naamwijziging
  • Akte van overlijden
  • Akte van voornaamwijziging
  • Akte verklaring gerechtelijke afwezigheid
  • Attest van Belgische nationaliteit
  • Attest van gezinssamenstelling
  • Attest van hoofdverblijfplaats
  • Attest van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente
  • Attest van hoofdverblijfplaats met volledige historiek
  • Attest van leven
  • Attest van verblijf en Belgische nationaliteit
  • Attest van verblijfplaats met het oog op een huwelijk
  • Attest van wettelijke samenwoning
  • Uittreksel strafregister
  • Uittreksel uit het bevolkingsregister
  • PIN- en PUK-code

 

Documenten aanvragen voor gezinslid?

Indien je deze documenten aanvraagt voor een lid van je gezin moet je als bijlage een volmacht van dat gezinslid toevoegen en ook een kopie van zijn of haar identiteitskaart. Deze aanvraag zal voor behandeling worden doorgestuurd naar onze diensten.  Indien je aanvraag aan alle voorwaarden voldoet sturen we je enkele dagen later naar gelang de wetgeving, het document, per mail of per post of krijg je een melding dat je het document mag gaan afhalen aan het loket bevolking van de gemeente.

Documenten nodig voor het buitenland?

Je kan in het smartLoket aangeven voor welk land je deze documenten nodig hebt. Ook deze aanvraag moet behandeld worden door onze diensten en dit kan enkele dagen tijd in beslag nemen.
 

De StadsApp groeit verder

Voor de StadsApp zitten een aantal nieuwe mogelijkheden nog in de pijplijn. Door nog meer systemen te koppelen of te integreren, wordt de App steeds efficiënter. Ook Wellense handelaren en verenigingen zullen in de toekomst een eigen pagina in de app kunnen opstarten.  Dit zal in overleg met hen verder bekeken worden.  We houden je hiervan op de hoogte!

 

Beproefd recept

In andere gemeenten loopt de StadsApp al een tijdje. En daar bewijst de app zich als dé toegangspoort voor de inwoners tot het digitale hart van de gemeente. Daarmee zet Limburg zich als slimme regio op de kaart. Om dat nog duidelijker te maken, helpt s-Lim de lokale besturen met nog veel meer innovatieve toepassingen. Stuk voor stuk ontworpen om het je als inwoner nog veiliger, aangenamer en comfortabeler te maken. 

 

Heb je vragen over het gebruik van de App of het Smartloket?

Je kan hiervoor steeds contact opnemen met Elke Scholts : 012 67 0701 - elke.scholts@wellen.be